Vooruitgang: netwerk van de toekomst

De digitalisering verandert onze wereld in een rap tempo. Dat is zichtbaar in alle aspecten van het dagelijks leven. Ouders checken of de baby slaapt via een online beeldverbinding, collega's werken met een beveiligde netwerklijn vanuit huis en stelletjes volgen hun favoriete tv-serie op hun tablet. VodafoneZiggo is mede aanjager van deze digitalisering. We omarmen nieuwe technologieën voor mobiele communicatie en werken hard om het netwerk van de toekomst mogelijk te maken, met 5G-diensten en Gigabit-snelheden via de kabel.

We investeren in vaste glasvezel-coaxnetwerken, leggen supersnelle verbindingen en realiseren grotere bandbreedtes voor het groeiende dataverkeer over de kabel. We bieden geïntegreerde diensten, waardoor het onderscheid tussen vast en mobiel vervaagt en iedereen overal en altijd verbinding heeft. We dragen eraan bij dat Nederland digitale koploper is in Europa en dat iedereen mee kan doen in de digitale maatschappij. Die positie willen we vasthouden, nu en de komende jaren. Wat ons betreft, is de digitale vooruitgang niet te stoppen.

De kwaliteit en snelheid van onze mobiele en vaste netwerken behoren tot de beste van Europa. Om te voorzien in de stijgende vraag naar snelle en betrouwbare verbindingen, investeerden we in 2018 al in het netwerk van de toekomst. Dat blijven we de komende jaren doen, omdat dat is wat onze klanten willen.

Eben Albertyn
Executive Director Technologie

Feiten en cijfers

• Aangesloten huishoudens