Sustainable Development Goals

We helpen klanten duurzamer en milieuvriendelijker te zijn. Daarnaast kijken wij ook voortdurend naar onze eigen organisatie. Wij zijn ons zeer bewust dat onze bedrijfsactiviteiten invloed hebben op de aarde, en proberen daarom ons steentje bij te dragen aan de duurzame en circulaire economie. Daarvoor kijken we onder meer naar de Sustainable Development Goals (SDGs).

Goal 4 – Kwaliteitsonderwijs

VodafoneZiggo wil eind 2020 2 miljoen mensen in Nederland digitaal vaardiger hebben gemaakt. Dit doen we onder andere met de inzet van het lesprogramma Online Masters voor 10- tot 14-jarigen. Inmiddels hebben we 18% van ons doel bereikt.

Goal 9 – Industrie, innovatie en infrastructuur

VodafoneZiggo heeft het snelste nationaal dekkende breedbandnetwerk van Europa. Toegang tot de digitale wereld is onmisbaar om niet alleen SDG 9, maar ook alle andere SDGs te halen. Jaarlijks investeren wij bijna 1 miljard euro om onze vaste en mobiele netwerken uit te bouwen.

Goal 11 – Duurzame steden en gemeenschappen

De Internet of Things (IoT)-oplossingen van VodafoneZiggo maken het mogelijk voor steden om uit te groeien tot 'slimme' steden. Hiermee helpen we steden om efficiënter, veiliger, en duurzamer te worden. Met inmiddels meer dan 3 miljoen IoT-verbindingen zijn vele slimme oplossingen in Nederland nu al actief en dragen bij aan SDG 11.

Goal 12 – Verantwoorde consumptie en productie

Met het oog op de groeiende wereldbevolking moet het produceren van onze goederen veel handiger. We moeten 'meer produceren met minder'.