Buiten de kaders denken voor de klant

Onze medewerkers vormen samen het gezicht van VodafoneZiggo. Zij dragen de cultuur van onze organisatie en maken waar wat wij beloven. Zij staan voortdurend in direct contact met de klant. Via onze 180 winkels, onze contactcenters in Leeuwarden, Groningen, Nijmegen, Heerhugowaard, Rotterdam en Maastricht en natuurlijk via onze 1200 monteurs, die bij onze klanten over de vloer komen en helpen het maximale te halen uit onze producten. Het doel van onze servicemedewerkers is om onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen. Het liefst verrassen zij ze met een stukje extra service. Zij denken daarvoor graag buiten de kaders.

Monteurs bieden hulp bij hartstilstand

Ruim 75 van onze monteurs rijden sinds juni 2018 rond in een servicebus die beschikt over een Automatische Externe Defibrillator (AED). Dat is een draagbaar apparaat dat het hart bij een hartstilstand met een elektrische schok weer op gang brengt. Als zo'n noodsituatie zich voordoet in de buurt, ontvangt de monteur een oproep van de 112-alarmcentrale. Vervolgens gaat hij zo vlug mogelijk met de AED naar de aangegeven locatie. De overlevingskans is het grootst als het slachtoffer binnen zes minuten hulp krijgt (een ambulance is meestal niet zo snel ter plaatse). De monteurs maken delen uit van een landelijk netwerk van speciaal getrainde burgerhulpverleners. De Hartstichting wil dit netwerk zó groot maken dat iedereen die in Nederland een hartstilstand krijgt, tijdig een hulpverlener met een AED aan zijn zijde heeft. VodafoneZiggo draagt graag bij aan het waarmaken van deze ambitie. Afgelopen jaar ontvingen onze monteurs zo'n vijftig keer een oproep van de alarmcentrale. In bijna de helft van de gevallen waren zij aanwezig voordat de officiële hulpdiensten arriveerden. Klanten waarderen dit initiatief enorm. Zij spreken de monteurs vrijwel dagelijks aan op de AED-sticker op hun bus. Als een monteur naar een noodgeval toegaat, neemt in de regel een collega in de buurt zijn werk over.