Samen bouwen aan een nieuwe cultuur

Met de input van meer dan 600 collega's definieerden we na de vorming van VodafoneZiggo de cultuur waarin onze mensen zich gewaardeerd voelen en het beste uit zichzelf kunnen halen. Eén ding was snel duidelijk: bij alles wat we binnen onze sector en ons bedrijf doen, hangt de mate van succes af van onze mensen en de manier waarop zij samenwerken. Door open te staan voor elkaar en voor nieuwe ideeën, door samen te werken en een stapje verder te gaan, kunnen we de strategie van VodafoneZiggo tot een succes maken. Alles wat we binnen VodafoneZiggo doen, doen we met onze waarden in het achterhoofd:

Open Up

Denk ja! Stel jezelf open, eerlijk en positief op. Sta open voor nieuwe contacten, ideeën en situaties. Verplaats je in de ander. Deel je ervaring. Blijf nieuwsgierig. En het mooie is: hoe meer je open staat, hoe meer je leert.

Team Up

Ga voor elkaar. Versterk elkaar. Vertrouw elkaar. Waardeer de verschillen. Bundel de krachten. Gebruik de energie. Doe wat je afspreekt. Houd elkaar scherp. Vier samen elk succes. En het leuke is: hoe meer we samen werken, hoe meer we samen bereiken.

Step Up

Stap uit je comfortzone. Leg de lat hoog. En hoger. Durf te vernieuwen. Neem het initiatief en pak je verantwoordelijkheid. Ga voor kwaliteit. Elke dag. Voor elke klant. En het goede is: hoe meer we voor elkaar krijgen, hoe meer klanten ons waarderen.

Zo'n nieuwe cultuur ontstaat niet zomaar, maar ontwikkelt zich elke dag verder. Dat gebeurt gaandeweg, als onze mensen samenwerken om de beste producten en service te bieden aan onze klanten en als zij de meerwaarde tonen van de samenvoeging van Vodafone en Ziggo. De bovengenoemde waarden zijn daarbij richtinggevend. Leidinggevenden geven het voorbeeld en coachen de medewerkers, waarbij zij ervoor zorgen dat het organisatiebeleid en de interne communicatie gelijklopen. Zeker in de beginfase van de joint venture vinden we het belangrijk om veel aandacht te schenken aan cultuurontwikkeling.

Cultuur activeren

Het hele jaar door organiseerden we activiteiten onder het motto 'Up We Go', waarbij we telkens een van onze drie kernwaarden in de schijnwerpers zetten. Hierdoor konden medewerkers ervaren wat deze betekenen voor onze klanten, voor henzelf en voor onze organisatie. We boden oefeningen aan, die raken aan een gedraging die hoort bij een van de waarden. We stelden medewerkers en hun teams in staat om deze gedragingen te doorleven en erover met elkaar in gesprek te gaan. Het doel was om samen te kijken welk gedrag zij kunnen versterken om nóg effectiever samen te werken en om meer bevlogenheid te creëren.